Pleas take me home....

Jag börjar bli stressad. Om mindre än ett år är jag färdig sjuksköterska (om allt går som det skall), men vad händer om det inte gör det? Nu kan jag inte längre tänka, ta det lungt det är flera år kvar, jag hinner, nu skall jag kunna. Har läst om våran kliniska examination då vi skall ansvara för en patient under 3 timmar samtidigt som vi blir bedömda. Jag kommer ihåg hur det var den förra kliniska examinationen, jag var så otroligt nervös och det var bara en och en halv timme om jag inte mins fel. Hur nervös kommer jag inte vara nu? Det är min legitimation det gäller. Samtidigt kan jag se på det som att klarar jag det inte är jag kanske inte redo att ha det ansvaret.

Vi har tenta nu, om tre veckor och jag vill verkligen klara det. Jag vill inte skriva om, jag vill börja bocka av saker och ting nu. Emma är snart klar med första placeringen. Själv ligger jag här i sängen sjuk och febrig och kan inte gå till praktiken. Jag vill ha praktiken gjord så jag kan plugga, jag vill ha tentan gjord så jag kan börja med C-uppsattsen. Jag kan inte göra någonting för jag orkar knappt skriva detta inlägg. Jag har ont i mina öron och min kropp. Egentligen vill jag bara hem och krypa ner i min egen säng, få glass om bli ompysslad men det är bara att kämpa på.
Jag är inte gjord för att vara sjuk!

Kommentarer
Postat av: Frida

usch vad jobbigt att vara sjuk. du får kämpa på och jag hoppas att du kryar på dig snarast!

och vad det gäller examinationen så tror jag att alla är sjukt nervösa och att man ska vara det. Det ger en extra push till att vara ansvarsfull. vilket jag även vet att du inte har något problem med. du är nog en av de mest ansvarsfulla och mogna personer på det planet som jag känner! Stress är inte alltid någonting dåligt, det gäller bara att använda sig av stressen till någonting bra istället för att inte låta den äta upp en. Och det tror jag att du gör. ta hand om dig gumman! kramar

2009-10-12 @ 14:28:45
Postat av: Anna

Stackare att ligga sjuk i ett annat land!Men var inte orolig du kommer fixa det hur bra som helst!Är du osäker finns det alltid någon snäll kollega att fråga.Ta det bara lugnt på tentan så går det väggen.Du blir säkert mer stressad av att du inte är hemma.Ta några djupa andetag nu,bit ihop och gör det sista i england.Så kommer du känna det mycket bättre när du kommer hem till alla dina nära och kära.Du kommer bli en kanon syrra!

2009-10-13 @ 21:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0