Tentaplugg varvat med praktik...


Igår gick vi första dagen på nya praktikplatsen. Jag gör praktik på en medicinavdelning för äldre över 77 år. Dagen gick jätte fort, kl 11.30 hade jag min första rast och den sista 15.00 så man är lite hungrig när man kommer hem 20.30. Det var saker att göra hela dagen men ingenting nytt. Jag gick inte med en sjuksköterska på hela dagen. Måste berömma Sverige då de verkligen kan ta hand om sina studenter. Som tur är går det en annan student där som är jätte trevlig vilket gör att man får någon att prata med och träna engelskan på. Imorgon skulle jag får vara med på ronden som de har två dagar i veckan.
I helgen blir det plugg för hela slanten, jag och Emma har kommit igång med tentaplugget på alvar. Funderar på att sätta mig i skolan på lördag och plugga hela dagen, får se hur jag gör. Nu är det mindre än två veckor innan jag kommer hem. Tiden flyger fram. Det skall bli så skönt efter tentan, då skall det göras massa saker.
Mitt kommande schema för den nyfikna

Fredag: Praktik 07.30-19.30
Lördag: Tentaplugg
Söndag: Tentaplugg


Måndag: Praktik 07.30-19.30
Tisdag: Praktik 07.30-19.30
Onsdag: Tentaplugg
Torsdag: Tentaplugg

Fredag: Praktik 07.30-19.30  Det börjar närma sig!
Lördag: Tentaplugg
Söndag: Tentaplugg

Måndag: Praktik 07.30-19.30
Tisdag: Praktik 07.30-19.30
Onsdag: Sverige!!!!

Det blev inte det roligaste inlägget men det händer inte så roliga saker nu.
Sovgott vänner

Kommentarer
Postat av: Ann-Gerd Roos

Gud vad långa praktikdagar du har,nu ska jag försöka sova.Sov gott Linnea kramar Ann-Gerd

2009-10-22 @ 23:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0